Friday, June 29, 2012

Suami pujaan hati sampai mati

Inilah dia encik suami yang sedang dirindui dan dicintai selalu *ayat tak boleh blah huhu

Terhasilnya entri ini kerana aku baru lepas berbual dengan suami, lepas letak fon, tiba tiba pulak rasa rindu. heh? normal lah kan aku rindu suami sendiri. lepas tu belek2 gallery dalam tab ni (milik suami jugak), lalu terjumpa gambar suami yang comel masa dia pergi korea tahun lalu. sudah setengah tahun aku jadi isteri dia rupanya, baru sedar ye, aku rasa macam baru kawen semalam. hhihih perasan pengantin barunyaaa!

Suami aku seorang yang x cerewet pun, dia pakai apa yang aku sudah iron, dia makan apa yang aku masak. suami aku suka tolong aku buat kerja kerja rumah, tapi kan aku selalu x sampai hati klu tgk suami aku buat kerja rumah. samalah macam aku x sampai hati tengok bapa aku buat kerja rumah jugak. masa aku sakit hari tu, lepas cuci rahim, sungguh2 aku kesian tgk suami aku cuci pinggan mangkuk, goreng mi, gosok baju sendiri. huhu sedehnyaaa. masa tu dalam hati asyik bersyukur dan bertekad untuk menambahkan mutu perkhidmatan buat suami bila sudah sihat nanti. *semangat kononnya*

Masa aku belum kerja, setiap hari aku bawakan suami bekal ke sekolah. lepas solat subuh bermulalah sesi masak memasak. oleh kerana sekolah suami jauh dari rumah, terpaksalah dia bertolak awal ke sekolah dan x sempatlah jawabnya encik suami bersarapan di rumah. lalu dia pun membawa bekal sahaja ke sekolah dan bersarapan di sekolah lah suamiku. tapi, sejak aku sudah mula bekerja, waktu pagi adalah waktu paling kelam kabut buat aku. kalau aku mahu masak untuk bekalan kami ke sekolah, seharusnya aku bangun lebih awal daripada sebelum kerja kan? oleh itu, aku bangun sebelum azan subuh lagi untuk sesi masak memasak. lepas masak, aku mandi kemudian barulah kejutkan suami, solat, bersiap2 dan terus ke sekolah. tapi kadang kadang sejak sudah kerja, kalau kami x sempat membeli barang2 dapur atau kalau aku kepenatan seharian berkursus atau mengiring budak ke mana2, suami x jugak suruh aku memasak awal pagi. dan kami pun bersarapan di kantin sekolah sahaja.

Gosok baju pula aku mesti buat waktu malam. atau kalau aku banyak masa free hujung minggu, aku gosok lah baju kami utk seminggu terus, ataupun utk 2,3 hari bekerja. soal masak memasak makanan tengahari dan malam pula, aku dan mak mertua bergilir2 memasak ikut citarasa kami. tapi keluarga mertua aku x cerewet dan x memilih pun, apa yg aku dan mak mertua masak, itulah yang dimakan. syukurlah kan? memang patut pun bersyukur. heh. kalau hujung minggu suami selalu ajak keluar dating. best sangat dating dengan suami, jalan jalan keliling bandar yang sudah berkali kali dipusing sebenarnya, tetap jugak aku rasa best. kadang2 kami tgk wayang, walaupun tempat tengok wayang tu x best, tengah syok tgk terpotong plak video, tetap jgk aku rasa best. nasib baik ada cinema baru buka, haruslah jadi salah satu tempat kami berdating nanti. yeay

Walaupun kadang2 aku rasa letih dan rasa x larat buat apa2 akibat kerja2 yang banyak di sekolah, tetapi aku gagahkan diri demi suami tercinta. dan aku bahagia bila suami rasa senang hidupnya semakin teratur sejak kehadiran aku sebagai isteri di sisinya. berbunga bunga hati i tauww. hihik

Panjangnya karangan aku, akhir kata, rindunya dengan suami.
Salam.

2 comments:

Gen2Merah said...

owh so sweet... alhamdulillah, berbahagianya dapat pasangan suami isteri yang ceria sepanjang masa.. Semoga kekal berbahagia sepanjang hayat..

Semoga kekal berbahagia hingga ke akhir hayat ya... Salam kat sahabatku Adul... lama benar x jumpa kawan aku sorang ni sejak berumah tangga. hehehe..

elL said...

aminnnn3, insyaAllah.. hehe tq bang jumadil.. adul d tawau jak tu, sy plak d kg sejak operate hari tu..