Friday, March 30, 2012

Isteri, menantu, cikgu... ibu?

Hidup sangat bermakna, aku cukup bahagia. tiada sebab untuk aku cemburu walau sedikit pun pada hidup org lain. aku sangat bahagia dengan apa adanya. walaupun lambat bekerja, walaupun masih perlu menjalani pembedahan, aku masih rasa terlalu beruntung dan bertuah. hingga merasakan apa yang aku miliki sudah lebih dari apa yang sepatutnya aku terima. syukur alhamdulillah.

Aku harus terus menjalani hidup untuk menjadi anak, isteri, menantu, kakak, adik dan guru yang lebih baik. masih terlalu byk yg perlu dipelajari, ilmu mengurus rumahtangga, ilmu menjalankan tanggungjawab kerja, ilmu memahami keadaan dan perasaan orang sekeliling, ilmu bertutur lebih baik, hinggalah akhlak diri yang masih byk perlu diperbaiki. biarlah kita belajar perlahan2, daripada langsung tidak berusaha :)

Berjaya di dunia hanya boleh berbangga di dunia, ilmu akhirat penentu nasib d Sana. marilah kita saling ingat mengingati.

No comments: