Thursday, March 15, 2012

Setiap kepahitan ada kemanisan

YESTERDAY
Text message received

wawa: salam. elfere, ada jpn kol ko?

ell: tiada pula, knp jak? ko ada?

wawa: iya. aku n iza posting labuan, baru ja kena kol.

ell: ha btul ba? sepa kol ko?

wawa: jpn labuan. ko tggu ja aaa. aku doakan ko d sabah.

......................................................................................................................................

ell: nik, ko posting labuan?

iza: iya td org jpn labuan kol aku, ko?

ell: xda plak ni...huhuhu

iza: aik mungkin ko kena d tawau or kk jga sbb ko kan sakit..

ell: hehe entahla nik, tggu ja nanti...



TODAY
Incoming call: Along

Along : ui, baru ja sampai nama ko d JPN sabah, kwn abg imran kstau.

ell: ha btul ka, syukur alhamdulillah!


Kalau aku katakan bahawa aku langsung tidak runsing memikirkan tempat berkhidmat, memang itu adalah penipuan terbesar, kerana sememangnya hanya aku dan suami yang mengetahui kerunsingan apabila memikirkan hal ini, di samping hal hal lain yang juga perlu difikirkan. walaupun aku sememangnya bukan sengaja mengelakkan diri untuk pergi melapor diri, dan bukan aku yang meminta sakit, bukan aku meminta kandungan tidak menjadi, semuanya takdir yang tidak dapat dielakkan. Dan hari ini aku semakin percaya, di setiap kepahitan itu pasti (sangat pasti) ada kemanisannya. setiap yang berlaku, walaupun pahit, pasti ada hikmah tersembunyi di sebaliknya. jangan mudah membuat kesimpulan tentang hidup kita sendiri, apatah lagi hidup orang lain. Allah itu Al-ADL.

dan syukur alhamdulillah, aku semakin pulih, semakin bertenaga! Terima kasih Ya Allah :)

1 comment:

anak ayah said...

happy for you kak :D