Tuesday, April 3, 2012

Wishlist



Baby, setiap pasangan pasti inginkan zuriat. aku dan suami juga begitu. kandungan pertama yang gagal tidak sedikit pun memudarkan perasaan untuk bergelar ibu. insyaAllah.

Impian terbesar setakat ini, memiliki rumah sendiri dan tinggal di rumah sendiri. untuk kami suami isteri merasa lebih berdikari mengurus rumahtangga. tapi harga rumah sekarang bukan setakat melambung tapi melompat lompat naik ke atas.

Craft corner, untuk mendapatkan keselesaan maksimum ketika menghabiskan masa dengan hobi berkraf. kalau boleh dapat bilik khas lagi bagus, tapi klu ada ruang begini pun cukup.
Oven, yg kecik cukuplah, kalau besar besar nanti makan ruang. banyak kegunaannya, membakar kek, panggang ayam dan sebagainya.

Microwave. bolehlah aku memasak awal dan panaskan bila bila masa. contohnya, masak sebelum tidur, esok tinggal panaskan untuk bekalan aku dan suami ke sekolah. hehe


Ini hanyalah impian, kemahuan dan keinginan untuk memiliki. setiap orang pun pasti ada kemahuan dan impian kan? pembohong kalau tiada :P

1 comment:

Zeaf I-sahus said...

Tak salah berimpian dan berangan. Kerana perbuatan tersebut merupakan langkah pertama menuju kepada realisasi impian. Tinggal lagi usaha ke arahnya.