Friday, July 4, 2008

Mereka yang Dirindui

Them: my cikgu Nasa n Family.

Since i found my teacher on fs.he becme my very 1st teacher who really mind to keep in touch with all his huge family,his ex-students,and even his students..He is my Chegu Nasa...n his wife,my Mdm.Mona,n their children oso..my cute,sweetie anak2 mereka..*mungkin kini telah menjadi semakin besar..
Terasa seperti sudah terlalu lama tidak bertemu muka dgn mereka berdua...Yeaa,its been such a long time since i wasnt as Mrsm student anymoe.sudah rindu rasanya dengan keletah lucu chegu nasa,suara manja teacher mona dan anak2 mereka yg kiut..Chegu if u read this,i juz want u 2 know that i really2 aprciate evrything that u gve us when we're still dat young..i really2 do..no words cud dscribe how much i thank 2 u..
Adakah chegu masih ingat ketika kami terkandas di depan parkson tanpa ada pengangkutan yg dapat menghantar kami pulang ke maktab kerana hari semakin gelap?saya bersama beberapa org rakan senakal sya,if im not mistaken bersama sabrina,ulfa dan...oh,sudah terlupa siapa..yang pastinya kami berlima pd msa itu..
Dengan kebuntuan mencari jalan utk blk ke asrama,hanya seorang yang bermain d minda..yang kami rasa boleh membantu kami pd saat itu.he is YOU chegu..lalu kami pun menelefon chegu melalui telefon awam.sangat tidak malu dan pandai pula menebalkan muka untuk meminta tolong.*sudahlah melanggar peraturan dengan balik lewat,minta tlg dengan cikgu pula tu...hihi...
Setelah mendengar masalah kami,chegu nasa:tunggu sampai saya dtg..Kasihan chegu..sudahlah rumah jauh d matang sana,terpaksa turun ke kuching semata-mata untuk mengambil kami,dan menghantar pula ke asrama.memang sangat nakal kami,dan amat berkelakuan seperti kanak-kanak..
Ketika berada di dalam kereta mewah chegu nasa,saya sebenarnya berasa amat terharu kerana seorang cikgu ini telah sanggup untuk melakukan kerja yang di luar bidang tugasannya.ketika itu juga saya amat berterima kasih dan tumpah rasa sayang saya sebagai anak murid kepada chegu.tetapi saya tidak mampu untuk meluahkan betapa saya menghargai chegu pada masa itu.mungkin kerana saya masih terlalu kecil..atau mungkin kerana saya belum mampu berfikir sematang ini.
Hanya kerana beliau risaukan keselamatan kami yang berada di tengah bandar hingga kelewatan seperti itu,dia sanggup untuk membuang minyak berjalan sejauh itu..hanya untuk menghantar kami pulang..*sangat terharu dan rasa disayangi oleh chegu..Betapa dia mengambil berat ttg anak-anak muridnya tanpa memilih kasih.
Saya bangga dengan chegu,kerana cikgu adalah guru saya..
Saya kagum dengan chegu,kerana saya adalah anak murid chegu..
Saya akan mencontohi chegu,kerana saya bakal menjadi guru..
Terima Kasih Chegu..Jasamu sentiasa di hati..=)
He is Chegu Nasa..
A person who tought me a lot..
about life,about teacher,about students..
A very 1st teacher who teach me abt ART..and makes me fell in love wif it..
He exposed me about the world of art..and sudenly my eyes opened through it art..
Now i am a thecher to be...i bring all his lesson wif me...
And i still remember when i did wrong,he was so patient to face us..wif our childish action,i knew it wud drive him crazy..But,he is still where the way he is..As a teacher,their teacher,our teacher,n my teacher..forever n ever..

Dengan itu saya mengumumkan bahawa saya amat merindui zaman persekolahan yang dahulu. ianya begitu bermakna.tetapi tidak mampu untuk memusingkan masa kembali ke saat itu.hanya mampu mengenang semua kenangan,jasa dan pengorbanan guru-guru yang disayangi.
P/S:saya amat merindui kalian semua.jika masa boleh berundur,saya akan menjadi yang baik untuk guru-guru tersayang.tetapi tidak berdaya untuk kembali muda lagi..=(
Chegu nasa,if u read diz,plz convey my warm regard with love n thanks 2 all my teachers in mrsm kch..
My Great,Cute Homeroom teacher,chegu Nurmuhaiyun~i miss u..really wish 2 meet u again..adakah chegu msh setia d mrsm kch?sudah tidak tahu kbr chegu skrg..=(
Oso my hensem homeroom teacher,Ust Y.M tengku azhar~miss ur joke,u r funny at d rite time..thanks a lot 4 evrything..
Terlalu ramai utk disenaraikan satu persatu.untuk menyebut nama takut saya tersalah eja.so in random,i really remember chegu noraini,chegu azimah,chegu zamira,chegu zainisham,chegu Nik,chegu hamidah,tcher azura,chegu dyg,ust faizul,chegu norizan,chegu tahir,chegu...
ramai lagi..semuanya saya ingat tetapi yg tdk tercatat di sini tdk bermakna saya melupakan mereka,mungkin tdk terlintas pada ketika saya sedang menekan papan kekunci ini.oleh itu,saya merakamkan berbanyak2 terima kasih kepada semua guru-guru..~saya sayang cikgu...


With LOVE,
elL

1 comment:

Mohd Sufri Yakup said...

i juz read this memoir..
u write it so sincerely...i can feel it.
cikgu Nasa...datz kind of guru we want. love towards his student make me so proud of him.

doakan kebahagiaan guru tersebut.